Saturday, October 24, 2009

COMMITMENT needs CONNECTION


hummm....COMMITMENT???ermmm....needs CONNECTION...how come nak ada commitment kalo tak ada connection rite?..susah la sometimes kita nak fikir tentang benda ne..perlukan masa..tenaga..soal hati..soal perasaan..soal rasa..semuanya bersoal-soal dalam fikiran...sure korang pernah alami nya kan...tipu kalo tak pernah...entahla...sometimes we dun found da rite way to explain about commitment...n sometimes when he/she asked what's da next step, we dunno what's will happen..

seperti kawan aku..aku namakan dia MR J..dia suka seseorang...dia ada hati kat orang tuh...n dia pernah bagitahu dat gurl pasal benda ne...gurl tuh pun cam suka je kat mamat ne..tapi lastly my fwen ne decide nak "TUNGGU N LIHAT"..MR J ne seorang yang keras hati n memang takut sangat nak bagi lagi commitment since dia frust menonggeng...almost 3 years dia sunyi tanpa CHENTA..sebab kerana perkara lalu, dia sgt fobia n decide nak tunggu n lihat..sampai bila pun aku tak tahu...

kadang-kadang kita sendiri pun rasa adakah dengan commitment, kita akan bahagia dan benarkah ianya akan berkekalan?..sayang la kita beri sepenuh harapan..tapi akhirnya musnah di tengah jalan...perlu ke kalo begini akhirnya?..sebenarnya semua ne depends pada individu...hidup takkan sempurna apabila hati kita tidak jumpa apa yang kita mahukan..

bak kata my fwen.." let give ur heart some space to be in  commitment"...tapi persoalannya..macam mana nak bagi space kalo yang jumpa depan mata, apabila diberi peluang dia pulak yang hancurkan atau yang jumpa ne sekadar mempermainkan?..huh!...susah kan dalam memberi commitment..

aku duk perati kawan2 aku di sekeliling..yang bercouple2 n berjinak2 dalam percintaan ne...pening..pening..pening...korang dah suka dia..terima la kebaikan dan keburukkan dia...ne tak..asyik duk complain..pakwe aku cam ne camtuh..awek aku ne ape la itu  la...huh...senget r korang ne!..ne yang aku malas nak ceburi ne...huh!...

memang la perhubungan memerlukan komitment...kalo korang tak ada komitment..susah perhubungan itu akan berkekalan atau akan membahagiakan diri sendiri...ianaya memerlukan kefahaman kedua-dua belah pihak...kena la masing2 memainkan peranan tersendiri...kalo sorang diam sorang lagi pulak diam gak..hahahha..aku tak ley bayangkan camne....hihihi...

apepun dari aku, semuanya depends pada korang,...jgn beri komitment kalo hati korang berniat nak permainkan..ingat ye..soal hati n perasaan tak leh dibuat main..kerana seklai korang bermain..selamanya korang akan terasa kesan yang amat mendalam....

No comments:

Post a Comment