Friday, April 19, 2013

you nak cintakan i kerana ape??

hari ini aku  memikirkan satu jawapan yang selama ne aku cari  maksud CINTA buat muda-mudi ..
yes benda ne dah lama tapi tak penah kita pikir KERANA APA PERLU CINTA MANUSIA..sehinggakan ada seseorang bagitahu aku ...

 I LOVE YOU NOT BECAUSE I'M LONELY 
            BUT I DO REALLY LOVE YOU

yes you are lonely!

sebab you sendiri  tak mampu membahagiakan diri you sendiri thats why you cari seseorang untuk buat you rasa bahagia.. you silap besar disini sebab you tak hormati diri  you, tak hormati apa yang you mahu ..you memilih cintakan seseorang dengan harapan agar BAHAGIA itu datang..

bahagia itu datang  seandainya kita tahu  apa KEMAHUAN kita..BUKAN kehendak..cuba you pikir kenapa you beriya2 nak  couple muda2 camgini before nikah...adekah you couple ngan seseorng SEBAB

1. you rasa cemburu tgk  your friend ada awex / balaks 
2. you rasa you need someone to be a part of you life .. ( this is true but kenapa bila gado u cari slaah A,B,C,D,E,F,G,H,I J,K until Z si dia ..last2 blah )
3. you rasa you can be happy once i got someone who is caring, loving,etc...
4. you rasa cinta itu harus ada dan harus memilih yang terbaik untuk jadi terbaik... 

DAN SEBAB MEMILIH SALAH SATU  ALASAN DI ATAS, YOU PATUT CERMIN DIRI YOU YANG SEBENARNYA YOU ARE LONELY... 


Should you know....

Allah S.W.T telah tetapkan jodoh you dengan seseorang yang memiliki hati seperti you.. hati you kalo bersih maka bersihlah hati si dia.. hati you ikhlas kerana Allah maka hati dia juga ikhlas kerana Allah.. tak kisahlah berapa lama  you  lari..you kejar si A , si B tapi bukan jodoh you.. maka Allah akan hadirkan seseorang bila2 masa saja..cuma Allah uji you dulu  supaya you sabar dan tak bergantung pada cinta manusia dulu.. kalo you rasa letih sudah bercinta dengan manusia yang akhirnya u kecewa.. better you stop for a while.. pilihlah jalan ke Allah.. mana you nak.. u bercinta nak masuk neraka atau pilih cinta ke syurga.. 


you tahu kan.. jodoh itu ada 3 jenis 


Jodoh dari Syaitan

Jodoh Syaitan ini adalah merujuk kepada sepasang kekasih yang bertemu dimulai dengan pandangan mata, seterusnya bersentuhan tangan, bercinta dan akhirnya terlanjur di dalam percintaan itu. Dan akhirnya berkahwin, tetapi selepas terlanjur. Itulah Jodoh Pertemuan yang dipanggil Jodoh Syaitan.

Jodoh dari Jin

Ini berlaku bilamana sepasang kekasih yang menjalin hubungan melalui bantuan Jin seperti membomohkan orang lain agar jatuh hati kepadanya sehinggalah mereka dapat berkahwin.

Jodoh dari Allah SWT

Jodoh yang lahir hasil pertemuan melalui mata, turun ke hati dan dijaga batas perhubungan antara mereka sehinggalah akad (perkahwinan) berlangsung. Dan inilah yang dinamakan sebagai Syurga Cinta… :)


dan you patut sedar dahulu...

Jodoh sebenarnya dapat dibahagikan kepada 2 jenis iaitu : 

1. Jodoh Sunnatullah

Ok, jodoh sunnatullah ni sebenarnya jodoh yang diberikan Allah kepada kita atas usaha dan perjuangan yang menuju ke arah itu. Jadi, kalau kita memang minat giler dengan seseorang itu, ataupun memang sayang giler-2 dengan pasangan kita tu, berdoalah banyak-2 pada Allah untuk memiliki dia. Sesungguhnya Allah tu lagi Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hidup kita.

2. Jodoh Qudratullah

Jodoh qudratullah ni pulak adalah jodoh yang diberi oleh Allah kepada hamba-2 kekasih Allah yang berserah diri kepada Allah dalam urusan jodoh. Ha, yang ni memang hati nekad sesangat dan yakin sesangat pada qada' dan qadar yang Allah dah tetapkan untuk dia. Cara yang paling afdal.. hihi


kalau you benar-benar maksudkan...


I LOVE YOU NOT BECAUSE I'M LONELY 
            BUT I DO REALLY LOVE YOU

pls ask ALLAH first , am i  deserved for you.. and if u think u can "buy" my love, and can bring me to jannah..syukur Alhamdudillah.. 

sorry you, i pilih untuk jalan i dulu..sebab before ALLAH sudah tetapkan you milik i...tapi i sendiri tak ubah diri, tak hormat diri, i sendiri yang tunggang langgang.. i takut i akan heret you ke neraka.. better i uruskan iman i   ..akhlak i.. before you yang "uruskan"...

so harap you paham kenapa i camne.. >_<

*****suka ayat dari belog member ***** 
 cinta tanpa syarat  adalah cinta yang murni dan sempurna. Kerana pengamalnya tidak meletakkan apa-apa syarat didalam hal mencintai. Dan cintanya juga tidak bergantung kepada faktor "sebab atau kerana." Kerana cintanya adalah iklas dan jujur. Ia tidak mengharapkan apa-apa. Ia tetap mencintai meskipun orang yang dia cintai itu mempunyai kelemahan, kekurangan dan kesalahan. 
Cintanya tidak dipengaruhi oleh apa-apa faktor atau sebab. Ia tetap mencintai walaupun ada yang terjadi. " Cintaku padamu tetap seperti dulu walaupun kau telah berlaku curang kepadaku; Aku tetap sayang kepadamy meskiun kau telah mungkir janji; Cintaku kepadamu tidak bergantung kepada kecantikan atau kekayaanmu." Aku cinta padamu walaupun kau tidak ada apa-apa. Aku mencintaimu seperti seadanya dirimu." Sesungguhnya, inilah yang dikatakan mencintai tanpa batas dan tanpa syarat. Inilah jenis cinta yang harus kita pejuangkan didalam hidup kita setiap hari. Marila kita berusaha agar kita sentiasa dapat mencintai seperti ini kepada sesama dan lebih-lebih lagi kepada Tuhan yang Maha Esa.


No comments:

Post a Comment