Friday, April 5, 2013

retakknya sekeping hati




apabila aku mulai rasa kecewa, aku biarkan air  mata ini mengalir di hamparan sejadah.. menadah tangan memohon agar Allah berikan aku kekuatan untuk hadapi..selama ini aku hanya mampu menahan sakit dalam hati..ku ukir sebuah senyuman walaupun dalam hati bersarang seribu kedukaan
aku biarkan air mata ini terus mengalir saat  aku kecewa dan akhirnya aku terlena dalam sedihku.. bangkit dari mimpi, aku  masih tersenyum  dan hampir terlupa apa yang aku tangiskan .. 
dan hari ini.. aku takkan biarkan  air mata ini terus mengalir kerana seseorang.. cukup ..aku benar2 sakit .. 

hari ini  aku belajar untuk menerima kenyataan.. lebih baik kita melepaskan sesuatu yang kita sayang sebab dia adalah milik Allah .. walaupun perit , sakit sgt2 aku kena terima  Allah hanya pinjamkan dia untuk sementara waktu.. Allah hadirkan dia supaya aku  belajar untuk berdikari.. tgk hri ini , aku mampu harungi segala payah hidup ini  tanpa dia disisi.. Allah aku hadirkan dia supaya aku  didik hati ini  agar jgn terlalu  manja dan mengada2 dengan lelaki.. semua kita kena usaha sebab semua ini datang dari Allah..

buat seorang lelaki yang pernah hadir dalam hidup ini..
saya bersyukur mengenali awak, maaf saya memilih untuk diam sebab saya tak mahu lagi melukai hati awak.. cukupla saya senyap dan perhati awak dari jauh agar awak belajar untuk terima kenyataan saya bukan lagi milik awak.. saya memilih untuk berpisah bukan kerana saya benci kan awak dan saya memang tak layak benci kan awak..cukup sekadar awak tahu  hati saya sudah tutup untuk menrima sinar cinta.. 
maaf saya tidak sempurna malah ada cacat cela..selama ini saya hanya rasa sayang sendiri , sedangkan awk kaku saja.. takpe saya tak mampu jadi yang terbaik depan mata awak.. 
maafkan saya sebab tak mampu meluahkan apa yang saya rasa, menjelaskan keadaan malah  saya tak mampu beri peluang kedua sebab saya tak nak  saya seidh lagi..
istikarah cinta saya menemukan jawapan, kita harus memilih jln sendiri ..
saya undur diri

awak patut ingat kata2 saya dulu...
"saya akan lepaskan awk pergi saat awak sudah berjaya kecapi apa yang awak impikan "





No comments:

Post a Comment