Saturday, April 13, 2013

ikhlaskah?


wanita dan bunga takkan boleh terpisah..
tapi sgt sweet pulak lelaki bagi bunga..seumur hidup aku ne la kali pertama aku terima kejutan sejambak bunga dihantar ke office..umm... di tulis " cik nana, suprise!"..da agak dah sape punya keje..takkan ada yang sudi panggil aku cik nana melainkan si MR H. aku nangis masa pegang bunga ne ..sebab aku tak penah dpt.


apepupun sejambak bunga ne bukan melambangkan setia atau tak, romantik ke tak..cukup bagiku tanda dia hargai aku..
walaupun hanya sekadar kawan, dia sentiasa ingatkan ..
JANGAN MEMBAZIR AIR MATA UNTUK YANG TIDAK SUDI..HIDUP NE BUKAN NAK MENANGGUNG RASA SEDIH HATI TAPI  PATUT RASA SYUKUR ALLAH BAGI KITA HIDUP BERPASANGAN.. 

nice word but really appreciated..

ramai lelaki akan pikir wanita ne gedik sgt nak bunga la nak coklat itu la ini la.. lumrah seorang wanita yang ingin diri dihargai..hargai bukan bermaksud bagi harta benda atau penuhi kehendak dan kemahuan.. bukan semua perempuan mcam ne ok!
hargai wanita  ada banyak cara.... salah satu cara ikhlas dan doa..

ikhlaskanlah diri untuk menerima siapa disisi kita..ikhlaskan diri untuk terima kekurangan dan kelebihan dia.. selebihnya doa dan tawakal..andai tiada jodoh, jgn diungkit silap yang lalu tetapi muhasabah diri and jgn ulangi silap terhadap orang lain..orang lain tak patut tanggung derita kita yang lalu.. macam pakcik H ne cakap..
past is past.. lets open new chapter and dont repeat same mistake, lets yourself free and fresh...

appepun jgn anggap semua wanita ne sama ye..lain orang lain caranya .. bagi aku, cara aku simple saja.. IKHLAS ..kalo tak ikhlas yang manis jadi tawar, yang indah jadi buruk , yang tenang jadi serabut..

aku blja dri kesilapan....





No comments:

Post a Comment