Monday, September 14, 2009

tak baik marah

bulan pose ne macam2 dugaan yang aku alami...dari yang kecik sehinggalah yang agak besar..tapi dugaan itu kan ujian Allah...jadi kena lah banyak bersabar...tapi hari ini aku hampir hilang pertimbangan..hampir memarahi seseorang yang dulu sangat rapat ngan aku....agak hilang mood juga la...semalam dah la aku hilang mood...x tahu nape tetiba aku terasa sgt2 dengan semua benda yang ada kat sekeliling aku...muka aku pun tak berapa ceria....sampaikan aku marah kat seseorang..mujur subuh tadi aku dah ok...alhamdudillah tapi ptg tadi aku hilang gak  mood...bila difikirkan kembali memang patut aku marah...tapi pikir sekali lagi..tak baik marah!
entah la....pendekkan cerita, aku sgt geram ngan dia( si F) cuz dia hanya datang padaku time dia susah..time dia senang langsung x berniat nak msg aku..msg aku bukan tanya kabar ke apa ke..terus mintak bantuan...tapi aku nekad memang dah tak nak!terus tertutup pintu hatiku....aku tanya pendapat kak ct..kakak yang selalu setia share problem ngan aku....dia gtau..kalo aku tak mo, nekad jgn kata ya...apepun terserah padaku...aku buat keputusan muktamad...bak kata kak ct, dat guy just used u...he come when he need a help..n go away when he feel u r useless..so aku dah serik n give up dipermainkan cam gitu...lepas solat magrib, aku msg dia..aku xplain baik2..dia cam tak ley tima..siap pulang balik paku buah keras..konon aku sombong..dot..dot..dot...sampailah aku agak naik angin...aku ungkit balik segala kisah2 bantuan aku tuh...sampaila dia terdiam...
waaaa..aku sgt berdosa n bersalah sbenarnya...akuu  tak ada niat nak buat dia terasa ke apa..aku cuma nak dia sedar akan kesilapan dia...Ya Allah, ampunkan dosa aku...
dengan erti kata lain, aku akui aku pun silap..tak baik marah...buat ape nak marah..kalo aku betul nak sedarkan dia  bukan dengan cara mengungkit, menyalahi antara satu sama lain ( tapi hakikatnya aku sgt geram ngan perangai dia).....maybe ada cara lain nak tgur dia...hummmmm....aku dah termarah orang hari ne......

No comments:

Post a Comment