Wednesday, September 23, 2009

RAYA DI KUALA LUMPUR


selamat hari raya kawan-kawan...bestnye kalo sape ada kg..mesti seronok gile r beraya...heheh tapi aku pun ape kurangnye even beraya di kl dari aku lahir sampailah sekarang...hehehe...sebab aku takk ada kg..rumah nenek ku di kg baru kl n di klang selangor..heheheh...tapi raya kali ne sangat unik dan best..nak taw nape???begini kisahnya...
aku tibe di kl pada hari khamis iaitu 17 september 2009 pada pukul 5.30 pg di kl central...kali ne aku n ama buang tebiat nek train...hahahahha....x pernah dalam sejarah aku belajar di UUM nek tren balik...tapi kali ne aku balik gak naik tren..sepanjang perjalanan balik aku tak tido sgt..maklumlah walaupun amik seat katil tapi ama kongsi place ngan aku...hehhe tuh yang tak tido sgt..tapi agak menduka citakan kerana aku dah la satu trip..satu gerabak dengan si F tuh!!!!!!!!waaaaa...jiwa aku sgt tak tenteram.....tapi aku agak ego time tuh..wat tak tau jela...dia tegur aku dengan selamba buat tak dnegar..wawawwaaw..eh ne kisah raya bukan kisah dia..nak tau kisah dia tunggu episod seterusnya ek...
hari aku di kl..aku bantai tido sepusa2nya..ne qada tiod cuz tak tido dalam tren..petang khamis aku msg ngan someone..tapi dia tak reply...malam tuh ada org gtau yang dia accident...n he leave kedah n return to his hometown harituh jugak..jadi tinggalkah hp dia n beg dia di kedah..waaaaaaa...aku tak dapat msg n call dia...
sgt rindu kot....huuuu
kisah raya aku pulak...baju raya beli di malam raya...aku tak tahu nak beli yang  mana satu cuz satu pun tak berkenan di hati aku...tetibe aku teroandang baju merah yang aku pakai ne kat butik..heheh dengan price rm1++..hehehe mama belanja!so aku bergayala di pagi raya dengan baju ne...
pagi raya..terasa sayu di hati...sudahla tak dapat msg ngan dia...pastu sedih cuz teringat dosa lama kat mama n papa...pagi tuh pas m.maaf ngan parents kitorang ge la ziarah kubur nenek ngan atuk...dulu raya best ada nenek n ada atuk..tapi sekarang..aku gembira jugak cuz ada aunty n uncle...
kat kubur la aku terjumpa my aunty n uncle yang dah lama tak jumpa...lebih kurang 5 tahun....
aku jumpa abg sedara n adik sedara aku..dah jauh berubah mereka...biasalah "carik-carik bulu ayam, lama-lama bercantum juga"...paling terharu dorang agree beraya di rumah arwah nenek pada tahun ne..jumpa ngan cik nam, my auntie...n kitorang sgt terharu  kerana hubungan adik beradik yang terpisah akhirnya disatukan di pagi syawal...bestnya raya dengan auntie n uncle...n also my cousin..cucu nenek ada 11 je,.n aku yang ke 8...hhhahaha..sangat seronok cuz dapat colleet duet raya sebab aku di antara cucu yang kecik lagi...hahahhaha..tapi kalo belah papa kurang r dapat tapi jumlah yang dapat banyak gak cuz aku diantara yang masih belajar lagi..hehehhehe..seronoknya raya!
keadaan di kl..tiap2 tahun jalan akan clear di pagi raya..ley men futsal..hehehee...n dipendekkan cerita oleh kerana aku tak puas shopping sebelum raya..pas raya ne planning nak ge pusing satu kl n ngah beragan ne nak ge lepak kat mcd...teringat zaman sekolah lepak kat situ sebelum ge tuisyen..hehheheh
papepun selamat hari raya!

No comments:

Post a Comment