Sunday, August 30, 2009

tentang diriku~


aku seorang gadis yang selalu mama cakap "budak tembam notty"..ntah la..iye kot..notty ngan mama je la..heheh..aku dibesarkan di kl n menetap pun di kl...so setiap tahun nak beraya pun di kl..aiyoo..mana ada kampung...mama n papa pun memang asal kat sini cuma mama dilahirkan di kelantan n dibesarkan di kl.papa ku namanya Ghazali Bin Rahmat n mama ku namanya Azizah Bt Bakar...aku ada 3 orang adik beradik je...n aku yang kedua...kakak aku namanya Norazlin Baizura Bt Ghazali n adikku namanya Mohd AzliHaidey Bin Ghazali..n aku???..Nurazlin Baizuana Bt Ghazali..aku berusia 21 tahun n dilahirkan pada 26 july 1988 di Klinik Sambhi KL..sejak kecik aku dijaga oleh  nenek time mama n papa g keje...than aku masuk tadika, kat Bukit Nanas KL..kemudian, masuk sekolah rendah di sk Convent Bukit Nanas 2 KL n kemudian ge sekolah menengah pun di SMK Convent Bukit Nanas KL...kemudian masuk matrik di Pusat Asasi Sains Universiti Malaya (PASUM) than buat degree kat Universiti Utara Malaysia sampailah sekarang...aku seorang yang easy going...selamba..n happy go lucky!dulu masa sekolah aku senyap n tak hype aktive pon...tapi bila dah masuk matrik n u..hahaha aku jadi seorang yang tak leh duk diam...cian rumate aku..selalu aku tinggalkan..heheheh..aku suka involvekan diri dalam aktiviti n tak suka duk diam...boring la..sebagai bukti.kalo aku bosan cam sekarang ne.aku mula la mengaktifkan tangan n mata untuk on9..kalo ikutkan nak je tido...hehehhehe..so far, aku leh teruskan hidup ne walau macam2 dugaan aku alami...yelah..setelah aku baca buku la tahzan, aku kenali "JANGAN BERSEDIH"..jangan tangisi sesuatu yang telah berlalu..kerana yang lalu tak kan beri apa makna untuk akan datang....walaupun aku dibesarkan dalam keluarga yang serba sederhana, Allah tetap menguji kami sekeluarga..namun, aku tahu dugaan Allah ada hikmah disebaliknya...tentang diriku, aku sakit bercinta tapi aku tak putus asa mencuba..memang Allah sudah tentukan jodoh untuk kita tapi kita perlu usaha mencarinya..tiada istilah dalam islam "perigi mencari timba"....
berbalik kepada ceritaku, aku ramai kawan...kadang2 jadi sengal tak ingat kawan yang mana..maafkan aku kawan...bukan lupa tapi ramai sgt...maaf...kawan2 aku semuanya sekepala aku....kira ley go on la...aku  ne dah la gila2..dapat kawan2 yang gila2 ..aiyoo..parah kepala aku kadang2...hehehhe....tentang someone special..hummmm..still searching....but sometimes loosing....humm..moga Allah temukan yang terbaik untuk aku..Amin....aku suka pada ketenangan..dan aku suka pada kegembiraan,keceriaan..sesuai dengan maksud namaku "baizuana" iaitu "penceria"..tetapi kau tak suka pada kekalutan tapi benda tuh ada dalam diriku..aku tak suka pada kesedihan sebab sekali aku sedih aku lupa siapa aku..aku suka makan...hehehe...ne fav r..aku suka jalan,shopping dan paling aku suka lepak kat tepi tasik...tenangnya...aku rindu pada masa lalu..tapi  aku patut sedar masa lalu takkan kembali..hanya tinggal sejarah yang terukir....
setakat ne jelah aku nak merepek...t aku edit..k..wasalam

No comments:

Post a Comment