Friday, August 21, 2009

salam ramadhan al-mubarak













ramadhan tiba lagi setelah setahun berlalu pergi...adakah ramadhan kali ini dapat aku tempuhi dan memperlipatkan ganda amalanku seperti ramadhan sebelum ini?
ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna..
agar dapat ku tempuhi dengan sempurna..
walau dugaan datang dan juga ujian dariNYA,
akan kutempuhi dengan hati yang tabah dan tenang...
aku dalam proses membaca buku motivasi islam yang bertajuk "La Tahzan"...
andai aku mula membacanya ketika di matrix dulu pasti aku mampu ketemui jawapan dalam persoalan hidup ku...andai aku membacanya terlebih dahulu pasti aku akan membenci kesedihan yang selama ini menghantui aku....
di pagi awal ramadhan ini...awan biru meredupkan pandangan mataku melihat langit yang terbentang luas..kicauan burung menghidupkan suasana pagiku di bilik suram ini...
ku terkilan untuk menyambut ramadhan di rumah....ya kerana semangat ko k...sekali ko k tak ada daaa.....tapi ada hikmahnya...dan aku tidak keseorangan menyambutnya kerana rumateku tak pulang juga...sahur pagi ini aku mulakan dengan bersahur bubur dan smabal kacang yang mama bekalkan....sekurang-kurangnya rinduku terubat bila makan masakan mama...
Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk menjalankan ibadah puasa ini...aku takut andai aku terleka pada hari esok kerana nafsu sendiri...Ya Allah, aku mohon ketenangan hati dan kedamaian suasana agar aku mampu mengukir senyuman untuk berjalan di muka bumi Mu ini dan beramal ibadat....amin...

No comments:

Post a Comment