Thursday, December 26, 2013

khas untuk seorang wanita ^______________________^

Allah s.w.t berfirman: "Ketika Aku menciptakan seorang wanita , ia diharuskan untuk menjadi seorang yang sangat istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia yang penuh dengan bermacam bagai masalah , namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan " "Aku memberikan wanita itu sebuah kekuatan dari dalam dirinya untuk dia mampu melahirkan anak – anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya sendiri " "Aku memberikan wanita itu erti kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah , dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan daripada penat tanpa mengeluh sedikit pun " "Aku memberikan wanita itu kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya " "Aku memberikan wanita itu erti sebuah kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya " " Aku memberikan wanita itu kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik pasti takkan pernah menyakiti isterinya , tetapi kadang – kadang menguji kekuatan dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu – ragu " " Dan akhirnya , Aku memberikan WANITA itu dengan suatu yang indah , iaitu AIR MATA untuk dititiskan pada waktu yang dirasakan nya adalah tepat . Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan. "

No comments:

Post a Comment