Sunday, August 11, 2013

senyumlah walaupun pedih


beruntunglah apabila kita memiliki sekeping hati yang tebal dan kuat...meskipun sedih masih mampu mengukir satu senyuman..
beruntunglah kerana ada sekeping hati yang tetap sabar meskipun saat sedih hanya air mata yang menjadi peneman setia..sakit macam mana pun  tetap memujuk diri..sabar..sabar..sabar
bertuahlah kita memiliki sekeping hati yang selalu  meyakinkan perbuatan diri jangan tunjuk kesedihan diri pada orang lain..takut nanti mengaibkan kelemahan diri sendiri..

hari aku belajar agar menjadi seorang yang jangan bergantung harapan pada orang disekeliling kita meskipun dia rapat macamne pun..sebab sedih aku hanya aku saja yang tahu..ada hikmah Allah letakkan aku disituasi ini meskipun aku  tak mampu hadapi tetapi aku yakin Allah  letakkan aku kerana dia tahu aku mampu hadapinya...

takpe..hati kita ne kebal..orang calar2kan pun tetap leh teguh ..belajar untuk senyum..mesti kita akan tenang..cuba tgk kat cermin..saat kita sedang sedih dan cuba senyum..mesti nampak comel dan rasa suka je.. biarlah orang tak ada puji dan kata kita perasan..janji kita puji Allah bagi kita semua ne..








No comments:

Post a Comment