Monday, January 23, 2012

belajar vs kerja

11 perbezaan di antara masa belajar dan masa kerja
MASA BELAJAR

1. baru masuk sem 1...haih terasa lamanya nak abiskan..masuk sem 2...sem 3..sem 4..sem 5..sem 6..ne jelah ayat yang diulang kali cakap
2. ahhh g kelas ape kesah pakai baju kurung kasut selipar toilet
3. assignment..assignment...mid sem..final sem...ne jelah yg set dlm otak
4. hey guys!~lepak mana weh??karok jum......
5. bukan anti sosial...kalo de je baktisiswa mesti join...compem nama dlm senarai!
6. duk hostel sediakan coins..laundry time
7.malam2 gossip dulu sebelum tido..
8. makan meggi jelah hujung2 sem...maklumla dah kering..
9. sukanya aku tgk orang2 yang dah keje ne....leh beli kereta...beli umah..nak kawen...haih bila la nak abis study ne....
10. yahooo!!!!cuti sem!~holiday...hoiday...
11. finally aku dah grad!!!!yeah ijazah dalam tgn....

MASA KERJA

1. hari-hari kerja..hari-hari kerja...haih....penat la weh
2. alangkah bagusnya kalo g keje leh pakai jeans...ari2 aku kena sediakan baju formal
3.project...deadline...project..deadline...target archive...sales increase..decrease...oohhh!!!
4. hey guys!~lepak mana??jum..."SORRY AKU BUSY..OUTSTATION "
5. anti-sosial : OFFICE..RUMAH..KATIL...zZzZz
6. hantar dobi jela baju..no time 
7.dah tak ada masa nak sembang2!!! balik office terus membongkang...esok nak bangun pagi sharp 5.30a.m!!!
8. sebab terlalu sibuk jadi MAKAN BISKUT ..cepat..mudah..dan pantas
9. ayat yg semua orang akan cakap "ALANGKAH BAGUSNYA KALO AKU MASIH BELAJAR"
10.yahoo!~public holiday!~time to rest...
11. finally aku adalah manusia robot....credit to me...

nota *** 
nikmatilah saat anda masih belajar seadanya...kalo tak jadi macam saya iaitu STATUS ORANG BEKERJA..sekian

No comments:

Post a Comment