Saturday, May 8, 2010

untuk MAMA saya


 
ne adalah mama saya..semakin hari dia semakin berusia..wajah nya dulu ayu dan cantik tapi semakin hari bertambah kedutan di wajahnya..dan kerana saya dia tetap berdiri teguh dengan kedua-dua kakinya walaupun dia pernah patah kaki...dia adalah heroin saya idola saya...setiap hari dia akan call saya walaupun saya duk jauh...kalo sehari saya tak dengar dia berleter macam tak lengkap je rasa hidup ne..bukan ape..leterannya sangat bermakna...selalu ingatkan perkara2 yang remeh..n perkara2 penting...mama saya mungkin fikir saya masih kecil...ohh mama..anakmu ini sudah dewasa...
mama saya tahu kegemaran saya...setiap kali balik rumah saya tahu apa yang dia simpankan untuk saya..dia suka tgk saya makan...dan mama saya sgt caring orangnya..tgk la pakaian saya..dilipatkannya walaupun dia tahu saya sudah pandai hidup berdikari..silap saya...tulah letak lagi baju berbakul2 dalam bilik..last kali mama yang tolong lipatkan..humm
mama saya seorang yang ceria..walaupun dia ada masalah dia cool je..tapi hanya Allah yang tahu betapa beratnya dugaan dia..tapi mama selalu doakan kejayaan anak2nya..kata mama " mama sayang anak2 mama lebih dari nyawa mama sendiri"....saya sedih bila mama kata gitu....
bila bunyi guruh atau kilat..saya takut..saya lari kat mama saya..duduk bawah ketiak dia..dia tahu saya takut..sampai sekarang saya tetap begitu...saya terasa tenang bila di sisi mama.....
hari ne saya nak gtau satu dunia yang mama saya adalah yang terhebat...begitu juga dengan mama awak semua..kerana mama kita adalah orang yang sanggup buat apa je untuk kita..untuk mama saya...saya nak gtau..mama adalah yang terhebat..mama jangan risau kan anak mu yang sorang ne...anakmu sedang meniti usia yang dewasa...semakin hari semakin dewasa n semakin matang...tapi anakmu ne tetap ingatkan mama..kemana jua mama adalah yang terhebat...i miss u mama..i love u....

No comments:

Post a Comment